Culture In Memoriam

Det är något bitterljuvt med förälskelser. Å ena sidan är det en svindlande känsla att ha tappat all kontroll av förnuft & sans. Frihetskänslan kan vara överväldigande. Å andra sidan är man heller aldrig så fast som när känslorna tar överhanden och drar en mot ovissa trakter.

Fenomenet kan med lätthet appliceras på musik.

Själv har jag bara upplevt ett fåtal förälskelser genom åren. Ark var en, Mando Diao en annan. Dungen och Johnossi platsar också i bröstfickan. Insikten har alltid varit omedelbar- första lyssningen ger tydliga vibbar om att en ny musikalisk stig är att uppenbara sig. Och det är bara att lyda och snällt följa med på resan.

Det var längesedan jag stötte på text & musik som hugger tag i själen, skakar om tillvaron och öppnar upp för en ny tid av möjligheter.

Sedan träffade jag Victor. Bitande kyla, ett öde Stockholm och en viss förargelse över en missad spelning på Debaser. Han stapplade fram i grå kappa och med en cigg i mungipan. En skånsktalande karaktär som bakom den svarta luggen dolde nyfikna ögon med siktet inställt på sökandet efter inspiration. "Skrivandet", nämnde han strax innan destinationen var nådd. "TCIM". Sedan var han slukad av natten.

Om jag redan då hade förstått.



"Stopped to analyze, started act and live the dream"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk om man kunde veta allt. Eller iaf allt om alla band som någonsin funnits och finns. Och tänk om man hade snygga skor och leggings!

2010-02-23 @ 15:48:21
Postat av: L.

Ja, det är ju en skam att våra är så förskräckligt fula ;)

2010-02-23 @ 17:42:30
Postat av: Anonym

Ja, stackars oss. Sen ska vi inte ens prata om mitt skratt...

2010-02-23 @ 19:40:25
Postat av: L.

& dina Grynet-fasoner! ;)

2010-02-23 @ 19:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0